Denniskarlsson

Tough choice

Kategori: Hem


Har ett jävligt svårt val framför mig när det gäller skolan..
Ska jag gå kvar eller sluta? 
Jag vet inte vad jag ska göra men samtidigt vill jag ha en utbildning och ta studenten!
Men samtidigt så är jag så trött på morgonen och kommer knappt upp på morgonen det är de..
Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra?
Det är 3år utav mitt liv och på de 3åren så kommer jag gå till skolan exakt varje dag förutom helgerna..
Jag kommer vakna 6.00 varje morgon för att åka till skolan sen vara där i några timmar hmm...
3år går fort men ändå så segt på samma gång.
Med skolan kommer studenten och med studenten kommer en utbildning...
En utbildning som jag har inom turism.
Turism leder till jobb som kan vara utomlands, ett jobb som passar mig och det är de som är positivt!
Om jag slutar skolan vart kommer det leda mig då? vart kommer jag hamna och hur kommer min framtid se ut?
De frågorna kan ingen svara på inte ens jag för jag har ingen utbildning då.
Jag måste bestämma mig nu i helgen för på måndag ska jag på möte och det är då jag antagligen skriver ut mig ut skolan eller så går jag kvar..
Hatar att ta såna har beslut själv blir irriterad och jävligt frustrerad!
Kan inte tänka på nåt annat än det här nu,, funderar på att skita i att dra ut idag och tänka igenom allt..
Om jag går kvar i skolan så kan jag sen söka in till collage i usa då jag får studentvisum som jag lan utveckla till ett green card och få stanna..
Mina mål är att sticka till usa och om jag går kvar så kommer det göra det hela så mycket enklare..
Jag trodde jag hade bestämt mig för att sluta men när jag väl fick mailet om mötet så exploderade allt, allt som jag har ignorerat och bara tagit åt sidan kommer jag få ta och tänka över nu!
Vad ska jag göra?

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-12-06 | 21:29:31

    Om du har problem med att gå upp på morgonen så är det inte ens någon idé att skaffa jobb... Du kommer ju vara tvungen att gå upp tidigt, även om du jobbar som receptionist på ett hotell.

Kommentera inlägget här: